Utržený vejfuky – informace

O čem hra je: Hráč může nastoupit do auta, nastartovat a jet po silnicích v České republice v reálném měřítku.

Navštivte facebook, discord.

Hra toho sice bude nabízet mnohem více (plnění zakázek, vydělávání peněz, nakupování aut/předmětů, opravování aut, autoškolu …), ale to vše je jen bonus navíc. Dotazy směřujte na discord.

Momentálně probíhá vývoj a nepravidelně budou vydávány vývojářské verze, které si můžete vyzkoušet, ale mohou obsahovat chyby, mohou být extrémně pomalé, nebo i nefunkční.

 

Co je zatím v dlouhodobém plánu

  • vymodelovat přibližně 500 x 500 metrů prostředí (Děčín – Tyršova, Plavební)
  • laserový sken a vymodelování 30 km silnice Děčín -> Benešov nad Ploučnicí -> Markvartice -> Děčín, viz obr.
  • finální grafika UI
  • nový vehicle systém
  • přidávání dalších vlastností


Zdroj: mapy.cz

 

Co není v plánu vůbec

  • změny ročního období (sníh)
  • multiplayer

 

Hra ke stažení

Neoptimalizovaná verze 1 | stáhnout | detail

Hotovo:

OBECNÉ

  • neomezený otevřený svět rozdělený na chunky 500 x 500 m 
  • spawnování hráče tak aby nepropadl podlahou a vůbec aby se objevil tam, kde má, když souřadnice neexistují
  • nahrávání/ukládání/mazání pozic
  • zobrazení oblastí na města a ulice (nebude vidět, je to jen pro vývoj)
  • okamžitá a částečně kontextová nápověda ovládání přímo při hře
  • provizorní UI
  • lokalizace cz/en
  • možnost nošení interaktivních objektů, když jdu pěšky
  • měna v podobě korun v peněžence a v bance (někde půjde platit jen v hotovosti, bude nutné si vybrat peníze v bankomatu …)
  • sbírání zkušeností a levelů s ukazatelem na hlavní obrazovce
  • zobrazování progresu zakázek nebo jakýkoliv zpráv v notifikacích na levé straně obrazovky
  • interaktivní nositelný objekt, můžu ho nosit, můžu do něj házet nadefinované typy jiných objektů, má maximální kapacitu (popelnice, schránka …)
  • interaktivní přejetelný objekt, můžu ho přejet a přehraje zvuk v závislosti na rychlosti (kanál, železniční přejezd …)

AUTA

  • nastupování/vystupování z aut na tři místa (řidič/spolujezdec/střecha)
  • startování/zhasínání motoru, zvuk/rychlost startování podle nabití baterie
  • světla/blinkry/zpátečka (fungující reálné žárovky s definicí doby rozsvícení a zhasnutí)
  • otočení kamery při couvání
  • klakson
  • ruční brzda
  • možnost připnout korbu/cokoliv (lze to nadále ovládat – sklápět, zamknout sajtnu, automaticky odemknout když ji pořádně nezamknu …)
  • mrznutí objektů v korbě kvůli chybám fyziky v enginu
  • detekce smyků
  • různé chování na různých površích – zvuk jízdy, zvuk smyků, barva smyků (asfalt, hlína, štěrk, dlažba)
  • kouř z výfuku
  • počítání počtu najetých kilometrů, spotřeby paliva, teploty chladící kapaliny, stav nádrže paliva, nabití baterie atd.
  • každé auto má vlastní reálný tachometr
  • příprava na finální zvuky (a mají placeholdery) startování, nastartování, zvuk motoru, zhasnutí motoru, kolizí za různých rychlostí, zvuk povrchu v závislosti na rychlosti, smyky, klakson, přepínání světel a blinkrů, bouchnutí dveří při nástupu a výstupu
  • dvě použitelná auta
    • Golf
    • Multicar (sklápěčka)

ZAKÁZKY

  • 4 typy zakázek (seber a vlož, seber a doruč, seber vlož a doruč, doruč auto)
  • quest giver může zadat neomezeně zakázek
  • maximálně lze mít aktivní jednu zakázku
  • zakázka vyžaduje minimální level hráče
  • definice, kde se musí úkol splnit (město/ulice)
  • nabídka odměn v podobě zkušeností, hotovosti a peněz v bance
  • ukazatel průběhu aktivní zakázky a počtu věcí ke splnění
  • spawner objektů pro zakázky
  • cíle zakázek (zobrazuje se jen když má hráč zakázku, která se tam má doručit)

Známé chyby:

  • vehicle systém v Unreal Engine 4 je plný chyb a způsobuje několik problémů a jeden z nich je, že při nízkých FPS se auta začnou chovat nevyzpytatelně, Multicar se může klepat, sunout se do boku atd.
  • angličtina není a nebude kompletní dokud to nebude dávat smysl
  • domy a lampy mají generované kolize, takže třeba dva metry od nich, kde je vzduch, už hráč nabourá

 

Otázky a odpovědi

Otázka: Proč se hra jmenuje Utržený vejfuky? V zahraničí to nikdo nepřečte ani nenapíše a nezapamatuje si to.

Název hry byl provizorní, ale nakonec zůstane tak jak je. Na tom, jestli ho někdo v zahraničí přečte nebo ne, nezáleží.

Samozřejmě, že české názvy her nejsou obvyklé a proto i vám to ze začátku bude znít divně. Ale je to unikátní originální název. Navíc, od teď si už navždy budete pamatovat, že Utržený vejfuky je nějaká česká hra, a to i když to budete chtít zapomenout (a také si vzpomenete, až vám ve skutečnosti u auta upadne výfuk).

Kdyby se hra jmenovala „Car simulator“, „Long road simulator“, „Real car driver“ atd. tak si na tento název nevzpomenete už za pět minut.

Otázka: Jaké území bude ve hře zmapováno?

Ideálně celá ČR, hlavní silnice.

Otázka: Kdy bude hra hotová?

Jelikož chceme zmapovat celou ČR, tak nejspíš nikdy, protože i když se nám to povede, tak se prostředí ČR neustále mění a stále budou potřeba updaty. Půjde ale hrát i nekompletní hru a proto budou k dispozici od začátku ke stažení verze hry přímo z vývoje, kde uvidíte v jakém stavu se hra momentálně nachází, co tam je a co chybí. Plná hra bude vydána až bude základ plně hratelný a následně ji budou rozšiřovat DLC.

Na tvorbu hry nemáme peníze. Proto na ni pracujeme ve volném čase a to je i důvod, proč vývoj není rychlý tak, jak by mohl být.

Otázka: Proč vydáváte nehotovou hru? Tohle tam nefunguje, támhleto tam chybí…

Vytváříme tu hru pro radost. Pokud tam někomu něco vadí nebo chybí, může počkat několik let, než vydáme plnou verzi. Koho to zajímá už teď, ten si ji může vyzkoušet už teď.

Otázka: Kdy vyjde další verze?

Vždy když bude obsahovat dostatek nového obsahu, který bude mít smysl ukázat. Po aktuální informace sledujte facebook.

Otázka: Jaká bude cena hry?

Pravděpodobně cena začne na 0,- kč a bude se časem zvyšovat.

Otázka: Můžete do hry teď přidat město/ulici XY?

Hra se rozrůstá z Děčína. Začít tedy mapovat prostředí někde jinde, které není spojeno silnicí s Děčínem, je problematické. Takže odpověď je pravděpodobně: ne.

Otázka: Můžu nabídnout nějakou pomoc, aby šlo mapování rychleji?

Vše je to jen o jedné jediné věci a tou jsou peníze. Takže ano, bude možné projekt podpořit a tím urychlit vývoj, případně směřovat mapování jiným směrem, k jinému městu.